Tuesday 2 July 2013

MEIZITANG STRONG VERSION!!

Salam and morning.. eh mcm dah pukul 12 tgh dah. Tak perasan lak.. hehehe. So apa kabar semua? Dah lunch ke? Today saya nak cerita sikit pasal kisah saya masa nak turunkan berat badan dulu. Sebelum berkahwin dan bersalin lagi sy nak turunkan berat badan. Iyelah dengan ketinggan yang tak berapa nak tinggi ni klu naik sikit je berat memang nampak bolatttt... Jadi pelbagai produk dan teh kurus dah saya cuba. Siap tanya kat Pharmacist lagi pasal pil kurus. Semangat sangat kan? Yelah.. dulu-dulu mana ada facebook macam sekarang ni.. Ada pun friendster tapi takdelah macam FB yang merata iklan-iklan. So kita kenalah usahakan cari kat luar... Dulu masa I (gediknya) bujang2 dulu back on 2007 after I graduated dari UM, berat saya between 47-48kg sahaja. Kira takdelah kurus sgt dengan ketinggian saya ni. Tapi bila dah start keja kat office ni. Asyik duduk je. Lunch makan pastu duduk lagi. Takde senaman langsung. So perlahan-lahan berat saya naik sampai 50kg. Ini saya boleh terima lagilah tapi bila dah cecah kepala 5 tu tak dapat nak turun lagi walhal diet kemain. Ambil teh kurus (asyik toilet je) pun tak effect berat. Sakit perut adelah.
          So saya pun giveup. Sampai lah saya bernikah on 2011. Time tu berat saya 53kg. Agak besar gaklah. Sampai baju yang test hari tu macam tak muat sikit. Siap Bakal Ayah Mertua (skang ni dah jadi Ayah Mertualah) cakap orang nak nikah tak lalu makan, yang saya ni makan berselera sangat. Hahah. Segan gak aah time tu. Selepas bernikah saya memang tak nak makan ape2 ubat kurus atau teh kurus sebab saya nak anak cepat. Umur pun dah tua... saya nikah umur saya 29 (umur je tau I nampak muda lagi-haha). Jadi of course lah nak anak secepat mungkin tapi 3 bulan jugalah saya kena tunggu baru berjaya. Hehe. semangat tu berusaha. So ting tong ting tong, semakin hari semakin membesar sampai last day admit kat Hospital berat cecah 71kg tau. Nak berjalan pun susah. Hubby pun cakap macam jalan macam Penguin. Sampai hati tau... Sob sob. So dicepatkan cerita selamat la bersalin. Anak lelaki. Berat 3.25kg. Patutlah perut besar macam pregnant kembar. Huhu. Semasa pantang sudah semestinya tak dapat nak diet2. Asyik lapar memanjang. Iyelah menyusu badan lagi. So saya masuk kerja balik lepas 2 bulan tu berat saya 57kg. Pastu turun sikit masa puasa 55kg pastu naik lagi masa Raya Haji. 60kg. Alamak! Yang betul2 buat saya terasa saya ni besar semacam bila Makcik datang bagi baju lama yg elok lagi tapi dia tak pakai sebab tak muat. Dia kata " Memandangkan Yana lah yang paling besar dari ipar2 yang lain so Acik bagi baju ni kat Yana K? Sayang baju ni.. Elok lagi. Mahal pula tu.." Memang saya tak marah dia sebab niat dia baik, cuma terasa diri ni gemuk sangat.. besar sangat...
         So baliklah Kl lepas tu. Godek2 FB cari produk nak kurus. Time tu Alpha Lipid baru keluar tapi mahal sangat kot RM170 setin. klu 1 bulan 1 tin takpe ni kena ambil 4 tin. Bankrap lah... memang la akan kurus sebab duit tak cukup nak beli nasi.. Hahaha. Well geng2 alpha lipid jangan marah tau. I gurau je. HEHE. So cubaan demi cubaan akhirnya berjumpa dengan Meizitang Strong Version. Tapi bukan kat FB tp kat website biasa je. So try la beli 5 botol. Ambik kau sampai 5 botol aku cekau. Takdelah beli borong dapat murah sikit. So cubaan dihari pertama. Rasa haus sangat2. Ini dah memang saya sedia maklum sebelum ni sebab saya dah survey pasal produk ni. Dia akan jadi kan kita haus sangat sebab dia bakar lelemak dalam badan kita. Fast Forward sikit lepas sebotol saya kurang 4kg. Sebotol tu ada 36 biji. 1 biji sehari je. Jgn nak memandai nak lebih2. kang pengsan kang..tanggunglah sendiri, so bila berdiri atas scale tgk berat makin lama makin kurang saya memang happy sangat2. baju lama dah boleh pakai. konfiden up balik. lps 3 btol berat saya dah mencecah 52kg. so kurang 8kg dah. klu tgk 3 bulan kurang 8kg bukan lah turun mendadak sangat jadi tak payah rungsing klu berenti naik pun mendadak. saya stop sebulan tengok klu ada kenaikkan berat. sebab biasanya bila ambil produk2 kurus ni berenti je naik balik. Alhamdullilah berat maintain. So saya continue balik sebab saya nak cuba mencecah 50kg klu boleh. Alhamdullilah lagi sb selepas sebulan setengah pengambilan Meizitang Strong Version balik, pagi tadi saya timbang berat saya dah 49.6kg. Penimbang kat rumah eletronik (Beli kat Cosway-boleh check BMI bagai.RM80je kalau member), jadi ada lah point point ye. So setelah mencuba sendiri dan merasa sendiri kesannya baru lah berani menjual.
Nampak tak motif tulis panjang lebar ni. hehe. Cari duit extra sikit.. So sesiapa nak beli Meizitang Strong Version boleh lah contact sy ye.




Gambar after tu masa berat masih 52kg tau. Gambar terbaru tak snap lagi

Ini la rupa Meizitang Strong Version tu. Sebotol RM70 (SS tmbh RM5) 
Saya bagi free gift face mask juga tau... hihihi..

Nak order boleh sms/wassap +6010-220 5625 (Yana) (kena tambah tau +6 tu baru jumpa)  

Love you all!


P/S Buat masa ni saya dah tak jual Meizitang Strong Version tau... Saya jual Slimrich Botanical Slimming... rupa yang berbeza tapi kesan yang serupa... boleh check entry saya kat sinisini dan sini ye....



3 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. sis kalau ada lagi bole x wassup saya kat 0195952811

    ReplyDelete
  3. KHASIAT DAN KEGUNAAN LAMI PELANGSING HERBAL BPOM:

    1. Menurunkan berat badan yang berlebihan tanpa efek samping,
    2. Menurunkan berat badan anda, hingga 5-15kg dalam waktu 2 bulan saja.
    3. Membentuk tubuh menjadi idial, singset dan seksi
    4. Menekan nafsu makan, mengurangi rasa lapar, menjaga tubuh tetap langsing.
    5. Membakar lemak, lemak yang berlebih di tubuh

    WhatsApps >>> 013-3196852

    ReplyDelete